
Als isolatiemateriaal werd destijds een regionale courant toegepast. Opvallend daarin is het grote aantal personeelsadvertenties met de soms no-nonsens sollicitatieprocedures: gewoon melden bij de personeelschef. Goede verdiensten waren in de beloftes ook bepaald geen uitzondering.

Ook verschenen er nog veel productadvertenties, zoals voor een Erres televisietoestel uit De Nieuwe Lijn, waarbij men voor de bediening eindelijk geen ingenieursdiploma nodig heeft!
“Bekijkt u deze nieuwe Erres maar eens. Een duidelijk bewijs dat een televisietoestel véél kan bieden en weinig vragen. De knoppen voor eerste en tweede net zijn groot en zitten meteen binnen handbereik. Valt er verder nog iets te regelen (en dat is bij deze Erres heel weinig) dan doet u dat met de knoppen daarboven. Twee snufjes vallen bijzonder op: de “video-variomatic”-schakeling, die uitzendingen met slechte beeldkwaliteit automatisch “corrigeert”en het speciale beeldschermfilter, dat contrastverlies bij daglicht tegengaat.
De aanhalingstekens om “corrigeert” vind ik mooi; het verbeteren van een slechte beeldkwaliteit kan natuurlijk niet echt, het ziet er alleen maar beter uit.
Fraai is ook de claim in de reclame voor SUPER-TOP meubelen, alleenvertegenwoordigd voor Enschede en omgeving door Woninginr. Joh. Nijenhuis & Zoon : “Een goed gekozen eethoek is een teken van welstand en van goede smaak. Het zit goed en het stáát goed!”
