130

130

image-6463
Nu we standaard 130 kilometers per uur mogen rijden op de vaderlandse autosnelwegen is het doenlijk geworden om bij verre familie op bezoek te gaan. Ik heb vandaag eens extra goed opgelet, en op de route Hengelo-Noord tot Etten-Leur passeren we  de volgende snelheidsaanduidingen:

(A1) 120
120
120
120
70
[60 advies]
70
Einde 70
130
120
120
130
120 6-19h bij gesloten spitsstrook
120 6-19h bij gesloten spitsstrook
120 bij gesloten spitsstrook
120 bij gesloten spitsstrook
120 bij gesloten spitsstrook
(A50) 120 bij gesloten spitsstrook
120 bij gesloten spitsstrook
120 bij gesloten spitsstrook
[90 advies]
(A12) 120
[70 advies]
(A50) 120
100
Einde 100
120
90 Werkzaamheden
70 Werkzaamheden
(A15) 70 Werkzaamheden
120 6-19h
Einde alle verboden
* (oeps)
120 6-19h
120 6-19h
120 6-19h
90 Werkzaamheden
70 Werkzaamheden
70 Werkzaamheden
Einde 90
* (oeps)
120 6-19h
120 6-19h
120 6-19h
120 6-19h
90 Werkzaamheden
90 Werkzaamheden
Einde 90
*
130
120
[50 advies]
(A27) 100
100
120
120
120
120
120
(A59) Einde 70
*
[50 advies]
(A16) 130
[90 advies]
(A58) 120

Als we dit traject in een snelheidsprofiel weergeven (bestaat dat?), dan ziet dat er zo uit.

We zien dus 7 trajecten (waarvan 2 per ongeluk) waarop we overdag 10km/h harder mogen rijden, waarvoor 32 (x2) nieuwe verkeersborden geplaatst moesten worden. De rest van het land zal toch een geheel ander beeld moeten gaan schetsen om de claim op “de helft van de snelwegen 130” waar te maken. Way to go, Melanie!