Privé Online

Posted on

Van mijn verzekeraar ontving ik een schrijven met ook al een aankondiging van Vooruitgang: De polisvoorwaarden zijn aangepast en de dekkingen zijn op belangrijke punten verbeterd. Toch betaalt u geen hogere premie. Wat er voor u precies verandert hangt af van de samenstelling van uw pakket. Goed nieuws van directeur Geert Bouwmeester, maar eens even verder kijken dus maar. Een addertje?

Uw lopende verzekering(en) zijn gemoderniseerd en opgenomen in een Privé Pakket Online. Privé en online, altijd tricky. Maar ok, meer door de verzekerden zelf laten doen en een deel van je eigen ondersteunend personeel ontslaan dus, echte kwalitatieve vooruitgang.

Ik zie dat er iets gruwelijk fout gegaan is: Ik betaal inderdaad geen hogere premie, een veel lagere zelfs. Daar staat wel tegenover dat ik nu niet meer mijn eigen opstal, inboedel en aansprakelijkheid verzeker, maar slechts de inboedel van mijn moeder, een kleine 200 kilometer verderop! Een zeer onorthodoxe manier van het solidariteitsprincipe van verzekeraars, maar ik ben wel benieuwd wie nu míjn premies gaat betalen, en hoe die dat vindt.

De website verklaart de intensies wel: “Klopt het dat ik nog maar 1 polis en 1 klantnummer heb? Ja, mocht u hiervoor meerdere polissen en/of klantnummers hebben dan hebben we deze nu gecombineerd.” Vrij gecombineerd dus.

U heeft namelijk het recht om binnen een maand na de dagtekening van deze brief uw verzekering(en) op te zeggen maar het is uiteraard verstandig om dit eerst met uw adviseur te bespreken.  Meeús, de partij die me na 5 weken en 1 herinnering op een zelf gevraagde e-mail meldde “Ik heb uw bericht doorgestuurd aan mijn collega’s die contact met u zullen opnemen.” en daarna nooit meer iets liet horen? Ik was me dus al aan het heroriënteren.

Ga ik nu mijn verzekeringen opzeggen of die van mijn moeder? Krijg ik voortaan alleen maar verkeerde post en blijven de dekkingen kloppen? Waar is mijn brief wel? Het is uitgesloten dat ik de enige ben die met de gevolgen van deze bug te maken heeft: wordt de automatiseringsclub bij de Goudse nu de deur gewezen? Ik heb het idee dat ik volgende week nog veel post krijg van onze Goudse.

/* Ik wed dat iemand het onverklaarde grote aantal records bij de combinatie van het oude bestand en het nieuwe Online gebeuren heeft opgelost door er een  DISTINCT op los te laten en blij was toen het aantal wel klopte. Ik waarschuw daar altijd voor.. */

2 Replies to “Privé Online”

  1. Beste meneer, mevrouw,

    Door een collega werd ik gewezen op de bovenstaande publicatie. Graag kom ik in contact met u om samen met u na te gaan waar er in het proces wellicht iets verkeerd is gegaan.
    Als u mij uw e-mail adres of telefoonnummer wilt mailen naar **@goudse.com neem ik zo snel mogelijk contact met u op.

    Met vriendelijke groet,
    Bert *******
    teammanager Relatiebeheer Schade
    De Goudse

  2. De geruststellende mededeling kwam op 20 april:

    Na contact met BR Supportgroep en enig speurwerk in onze administratie is duidelijk geworden dat iemand bij De Goudse een fout had gemaakt. In onze administratie is een verwisseling gemaakt. In onze relatiedatabase krijgt iedere relatie een uniek cliëntnummer. Hierbij is door iemand een verkeerde inschatting gedaan en de polis van jouw moeder aan uw cliëntnummer gekoppeld. Hierdoor kon het gebeuren dat jij de informatie hebt ontvangen over de aangepaste polis van jouw moeder.

    Uiteraard betreuren wij de gemaakte vergissing. Het betreft gelukkig een incident en is geen structurele aangelegenheid, maar dat neemt niet weg dat dit wel overlast heeft veroorzaakt. Sorry daarvoor.

Comments are closed.