Uitvalklant

Posted on

Gisteren dan eindelijk de aap uit de mouw: wijkcentrum blijkt uitvalklant. Met de fusie zijn de bestanden samengevoegd

.. AND :new.postcode=:old.postcode AND :new.huisnummer=:old.huisnummer ..

met als bijwerking het wegvallen van alle dubbele vermeldingen op hetzelfde adres. Dat is policy en een geaccepteerd (of onvoorzien?) verlies van 0,03% klantgegevens. Ziggo kent ca 6.417.000 abonnementen/1,61 aansluitingen per abonnement = 3.985,714 aansluitingen dus (onnodig) uitval van ca 1.200 aansluitingen.

image-1450

Er kan een ticket voor herstel worden ingeschoten, maar wellicht is het handiger om gewoon een nieuw abonnement af te sluiten, Ik verbind u even door.. en dan Dat kan ik niet, dan moet u eerst dat andere opzeggen. Dolgedraaid belde ik huilend de KPN en binnen 5 minuten had ik de verhuizing geregeld.
Ziggo Internet blijkt het op de nieuwe locatie inmiddels met de oude apparatuur wel gewoon te doen, en omdat we nu (gegarandeerd ;-)) niet meer in de administratie voorkomen krijgen we ook geen facturen meer. Eens kijken wie er uiteindelijk het laatst lacht.